20.11.10

Une cuisine intelligente

Olen yldjoontes alati olnud vaimustunud k6rgtehnoloogilistest saavutustest ning pooldanud nn tehnoloogia arengut kuni oma esimeste kogemusteni k6rgtehnoloogilises k88gis. Nimelt elan majas, kus on intelligentne k88k, t2psemalt k6ige viimase tehnoloogiaga elektripliit ja ahi. Tegemist on ilusa ja l2ikiva modernse induktsioonpliidiga, mis mitte ei n2e ainult igati stiilne v2lja, vaid ka suhtleb sinuga m2rkide keeles! Pliidil puuduvad sellised jubinad nagu keeratavad nupud, kogu v6lu (ja valu) seisneb keraamilise plaadi (pliidiaukude) 22res paiknevatest puutetundlikest embleemidest, millega kogu orkestrit juhitakse. Kus siis see "konks" peitub? Nimelt asub kogu selle "nuppuderea" k6rval yks pisike v6tme pildike, nn nuppude kunn, mille ylesandeks on kogu 6lej22nud nuppude funktsioonide blokeerimine ehk siis sellega saab kogu pliidi (turvalisuse eesm2rgil??) lukku panna.
Tahan siis mina lihtsalt pastat keeta, kui juhtub v2ike 2pardus, nimelt olen tule liiga k6vaks j2tnud ja vesi keeb korra yle. Kiirustan siis n6udepesuk2snaga ylekeenud vedelikku plaadilt 6rnalt-6rnalt kokku t6mbama (iseenesest ei ole juhtunud midagi erakordset ega skandaalset), kui korraga hakkab pliit errorit piiksuma. Nii, korras. Yksk6ik, kuidas ma ka ei yritaks nuppude kunni ees oma k2pardlikkuse p2rast vabandada, ykski nupp pliidil enam t66le ei hakka, nuta v6i naera. Ootan rahulikult ja yritan omaarust igati loogiliselt ja kreatiivselt v2lja nuputada, kuidas seda lukku maha v6tta, et saaksin makaronid l6puni keeta, aga tulemusteta. Tundub, et nuppude kunn ei suuda mulle andestada, et tahan k6igest lihtlabaseid makarone keeta. Ja parajasti ei ole ka yhtegi teist hinge, kes v6iks mind selles kysimuses instrueerida. Nii j22vadki makaronid l6puni keetmata- pliit tegi mulle seekord 1:0 2ra.
Selles valguses ei julge ma ahjule enam l2henedagi- see pidavat selline olema, et paned ainult toidu ahju ja kogu lugu- ahi ise tunnetab 2ra, kes v6i mis kypsetamist vajab, mis temperatuuril ja kui kaua aega jne....
Tipptehnoloogia on tore kyll, aga ikkagi teatud piirini. T2nane seiklus pani mind millegip2rast eriti sooja nostalgiaga m6tlema m6nusale maamaja puupliidile, millega on ka v6imalik maailma maitsvamaid pannkooke v6i muid roogasid valmistada...

No comments:

Post a Comment