30.9.09

Boules vs Tour de France

Minu Piibel nr. 2 v2idab, et Provence'i kohalik spordiala number yks on boules (eestlaste jaoks vist paremini tuntud kui petank)- see kuulide veeretmise m2ng, kus eesm2rgiks on visetega oma metallkuulid pisikesele puukuulile v6imalikult l2hedale saada, sealjuures vastaste kuule sellest v6imalikult kaugele nygides. Igas v2hegi asustatud kohas Provence'is on oma boulodrome, mis n2dalavahetustel (aga vb igal 6htul??) t2itub (provaanslastest) rahvasportlastega vanuses 0-90. (Mis tuletab mulle meelde, et miks me pole oma Les Tourades'i boules'i turniiri korraldanud??)
Aga mitte sellest ei tahtnud ma tegelikult kirjutada, vaid hoopis sellest, et minu arvates konkureerib Provence'i spordialale nr. 1 boules'i k6rval veel teinegi spordiala- jalgrattas6it.
Igal n2dalavahetusel on kohalikud v2ikesed teed maanteratturitest paiguti lausa umbes; iga paari minuti tagant vuhiseb vastu m6ni tipptehnoloogiline jalgratas tipptehnoloogilise kiivriga tipptehnoloogilises kostyymis jalgratturiga kandmas tipptehnoloogilisi kaitseprille, enamik neist m88dudes s6bralikult peaga "bonjour" noogutamas. Algul olin ma yllatunud ja veidike segaduses, arvates, et need tippsportlased treenivad j2rgmise aasta Tour de France'iks, kliima on siin ju suurep2rane: saab treenida kuni hilissygiseni ja m2gisemaid piirkondi leidub ka... aga selle teooria olin sunnitud ebaadekvaatseks tunnistama, kui syvenesin nende "tippsportlaste" n2gudesse. Selle ratturitemassi keskmine vanus yletab julgelt soliidse 50. aasta piiri! 60-aastasena enam Tour de France'i jooksikutegruppi ei kyyndi, ega ju... Muljetavaldav :)))

No comments:

Post a Comment